Sunday, November 15, 2015

秒速5センチメートル

ああ、久しぶり!
わたしはあきやすみにたくさんねました、そしてにほんのえいがをみました。
新海誠の秒速5センチメートル(5 centimeters per second)をみました。へへーとてもすきでした。(◍•ᴗ•◍)

"It's been said that cherry blossoms fall at 5 cm per second."

I'd actually watched 5 centimeters per second once before in middle school (when I was young and immature) and hadn't really liked it because there wasn't much action. Revisiting it though, I found the movie much more subtle and poignant-- also Makoto Shinkai's art is pretty as always. I'd definitely recommend it to anyone looking for a good (but sad!) animated movie to watch!

No comments:

Post a Comment