Tuesday, February 2, 2016

JPN102: PE1

Ahh it's already a new semester! This semester I want to continue improving on my pitch (mostly when it goes high versus low) and intonation. I also want to more clearly pronounce my long vowels and double consonants.

A list of things that I plan to do:
- Go to Japanese language table every other week
- Watch a Japanese film or episode of anime (currently watching One Punch Man hehe =u=), and listen to some Japanese songs every week
- Focus on pitches (the textbook markings) when learning new vocabulary, and consult the online Japanese accent dictionary for words/phrases I'm not sure about pronunciation-wise.

Signing off for now! じゃあ、また!

4 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. ウェンのスケジェルはとてもおもしろいですね。まいしゅうはわたしもアニメをみます。きょねんのふゆに“One Punch Man” もみました。いちばんすきなアニメのひとつです。せんしゅうカラーナドをみることをおわりました。とてもかなしかったですよ。何のアニメをみていますか?

    ReplyDelete
  3. ワンさん、こんにちは!私はアニ・リウです。コロンビア大学のにねんせいです。どうぞよろしくお願い!わたしもアニメを見たいです。去年、犬夜叉を見ました。とてもおもしろかったです!I recommend! 日本語はとてもおもしろいですが、ちょっと難しです。頑張ります!

    ReplyDelete
  4. こんにちは!アレックスさんです。初めまして。コロンビア大学の一年生です。私もpitchを練習しなければなりません。がんばってください!

    ReplyDelete